Nattbloggning



Wee, jag nattbloggar! För vill ni veta en hemlis, jag kan inte sova ! Otroligt va? Börjar kanske bli lite tjatigt nu, det tkr alla fall jag. Men jag har kommit på att det är ganska roligt att vara vaken länge och inte kunna sova för Johan sover som en stock och det är så roligt för han gör alltid en massa roliga saker när han sover, som babblar en massa gojja i sömnen som jag inte alls förstås eller så tar han tag i mig ibland och kramar om mej så hårt att det ibland kan ta mig en kvart att komma därifrån, (Inte för att jag vill men han svettas ganska mkt när han sover, ehm) Eller som alldeles nyss satte han sig upp och greppade tag i min dator och började dra i den så det blev dragkamp om min dator, men så började jag skratta och då log han, släppte datorn, la sig ner och SNAAARK. Hahhaha, Är man lycklig så är man ;) Gullrumpa.

Helt plötsligt började jag fundera på en massa knäppa grejer, som att jag måste göra sit-ups! NU!? Ja, det var ju liksom nu jag kom på det och jag kommer ju inte orka imorgon.. Men jag har inte gjort några ännu, det kommer ju ändå inte göra någon skillnad, (ni skulle bara se min feta godispåse som ligger bredvid min (a) Men så tänkte ju jag på det när jag satt och letade bilder på google om träning, så hittade jag en bild som gav mig en total chock, och efter att jag sett den bilden har jag kommit på en bra och en dålig sak, den dåliga är att jag kommer aldrig träna mkt, den bra är att om någon tkr jag är tjock och att jag borde träna visar jag bara den bilden, så det så!



Jag menar, vem vill träna efter att ha sett denna bilder, usch jag spyr..

Det känns som att man tränar, eller ens har såna tankar är för någon annans skulle och inte för en sj, men det är ju så i världen nu, man ska se ut på ett speciellt vis och man ska definitivt inte vara manlig, eller pojkaktig om man är kvinna. Det är ungefär så idealen ser ut nu, för oss kvinnor är det - Smal, snygg, och kvinnlig. Bara tre av sakerna, det finns så otroligt många mer ideal idag för hur en kvinna ska vara.
Själv har jag nog alltid betraktas som en pojkflicka som man kallar det, men jag ser inget fel i det, jag menar är det inte bara bra att man kan se intressen åt båda hållen? Just nu är ju intressena indelade i manligt och kvinnligt, man kan lätt se i vilken kategori som aktiviteterna infaller, shopping, smink, bilar, motorer, ölkväll, vinprovning, hockey, hästar.
Kan du dela in i grupper som du tror är manligt och kvinnligt? Det tror jag du kan, fast egentligen kan vem som helst ha dessa intressen, vare sig det är en man eller kvinna, men ändå är det så väldigt enkelt för oss i dagens samhälle att lägga in de olika i olika kategorier för kvinnor och män. Själv Älskar jag bilar, motorer, motorsport, och sånt som du säkert lagt på den "manliga hyllan" Medans jag också gillar att shoppa och självklart älskar jag djur.
Det är svårt att veta hur man ska vara för att passa in på olika ställen, därför söker jag mig ganska ofta till killar när det gäller vänner, När jag var liten "lekte" jag nästan bara med killar, sen nu när jag är med johan är jag mkt med dom, Med dom kan man vara precis som man vill och behöver inte hamna i ett visst fack. Självklart är mina tjejvänner så otroligt underbara så dom tkr heller inte att det är konstigt, okej visst ibland kan dom tycka jag är knäpp när jag håller på att nästan svimma när jag ser en bil jag tkr är snygg, då skulle jag också tycka jag var konstig :) Sen är det några killar som också tycker det är knäppt att jag läser biltidningar, åker på dragrace, ja you name it. Men som sagt, man ska inte vara rädd för att vara intresserad av någonting, vare sig man är kille eller tjej. man ska väl få göra det man tycker mest om right? :) Bra , nu har jag fått funera lite och kanske kan jag sova utan en massa, massa, massa tankar i huvudet som snurrar runt ;)

Man har sina snyggdagar...
...och sedan har man de andra jävla 362 dagarna om året.                 ;)


Hoppas ni inte somnade under detta inlägg, hoho! Nu ska jag krypa ner bredvid den bästa jag vet och mysa innan morgonen ännu en dag gryr!         Tacka gud, eller i detta fall shema-läggaren att jag har en hejdundrande sovmorgon imon! Annars hade det gått åt skogen minsann! Hoppas ni andra sover gott redan i era sängar från IKEA eller Jysk eller vad dom kommer från, kanske ni kan ta reda på? Jätte intressant ju (a) HAH! Okej godnatt!



Fiijah          v   
 












Kommentarer
Postat av: Anna

Det är precis som du säger. Man blir indelad i olika fack hela tiden. Men du förstår att vissa tjejer är inte tillräckligt snygg för att kunna ha killkläder, Men det är du;D

2009-08-25 @ 09:54:44
URL: http://modig77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0