Twilight älskar ju alla right?


Alla älskar väl Twilight böckerna right? Jag känner allafall ingen som inte gör det, själv är jag så tokig man kan bli i dom!
Helt underbara böcker skrivna av Stephenie Meyer. Dom får dig att sluta tänka på allt annat och bara fokusera på Bella och Edwards liv och hur stor deras kärlek är till varandra, när jag läste böckerna var jag helt okontaktbar och läste bara hela dagarna tills boken var slut, när jag tvingades vänta på nästa bok blev jag nästan förtvivlad och grät och kunde inte sova på nätterna, lite sjukt sådär. Man kan nog säga att man får Twilight-sjukan av dom, för en sån finns! Dom flesta jag känner som läst dom hitills har kännt samma sak! Men nu har jag läst alla böckerna för ett tag sen och även om igen.

Sen har jag tillochmed klarat av att läsa lite andra böcker också. Men nu, när jag gick in på Bokia för någon dag sedan och såg "Genom dina ögon" eller "The Host" som den heter på orginalet, som Stephenie skrivit nyligen blev jag alldeles till mig! Så nu sitter jag här med boken i knät, har dock bara läst ca två kapitel och känner inte alls att jag fastnar i boken!

Känns jättesegt men ändå bra med tanke på hur dom andra böckerna påverkat mig. Men ändå hoppas jag att jag kommer komma in i den här boken och älska den lika mycket.




Såhär ser boken ut, men vad handlar boken om? Såhär säger ryggen:
Jorden har invaderats av en ras som tar över människornas sinnen medan de lämnar kroppen intakt och större delen av mänskligheten har dukat under. Men Melanie Stryder vägrar att tyna bort. Vandraren, en av de invaderande Själarna som har tilldelats Melanies kropp, har hela tiden varit medveten om hur plågsamt det skulle vara att ta över en människas kropp: de överväldigande känslorna, de allt för tydliga minnena. Men det finns en svårighet som Vandraren inte har väntat sig att den tidigare ägaren av kroppen vägrar att ge sig av och överlämna kroppen till henne. Melanie fyller Vandrarens sinne med bilder av Jared, mannen hon älskar och som hittills lyckats hålla sig gömd. Det är omöjligt för Vandraren att skilja på sina och Melanies känslor och snart åtrår hon en man hon aldrig mött. Hotet från de andra Själarna gör Vandraren och Melanie till ovilliga allierade och tillsammans ger de sig av för att finna mannen som de båda älskar.

Jag kan säga att jag blir inte ett dugg klok av detta, och om jag inte vetat att det var Stephenie Meyer som skrivit boken hade jag nog inte ens lockats att läsa den, men jag ger den en chans!
På baksidan står också : "En science fiction-berättelse för människor som inte gillar science fiction".
Den meningen lockade mig lite grann, jag vet inte varför men det kan vara eftersom att jag inte brukar gilla science fiction, så då trodde jah isåfall att jag kanske skulle gilla denna då ;)

Hittade lite mer info om boken här, på engelska men jag har översatt lite av texten som jag tycker kanske var dom mest intressanta :)

The Host är en science fiction / kärleksroman av Stephenie Meyer. Romanen införs av en främmande ras, som kallas själar, och som tar över jorden och dess invånare. Boken beskriver en själens belägenhet när sinnet hos det mottagande organet vägrar att samarbeta med hennes övertagande.

Idén till The Host uppstod på en resa från Phoenix till Salt Lake City. Uttråkad hittade Meyer på historier för att underhålla sig själv, hon hade kommit redan halvvägs på historien i huvudet innan hon insåg vad hon hade skapat. Hon konstaterar att historien tog tag i hennes uppmärksamhet.
Ursprungligen tänkt som ett sidoprojekt, The Host blev så småningom en prioritet.

Någonting att fundera på kanske? Är det någon som läst boken skriv gärna vad ni tycker, om jag ska fortsätta eller om det är bättre att lägga av? :) Nu ska jag äta nåt innan jag åker till jäderfors och sen läsa lite ;)
Kram.


Fiijah          v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0