En sån dag...



Hej!  Idag vaknade jag halv 11 tror ja hon var efter en hemsk natt som jag knappt sovit något alls under! Helt sjukt vilken hemsk natt, kunde inte alls somna och när jag tillslut lyckades somna vaknade jag efter bara någon minut igen, så höll det på resten av natten. Iaf så tog jag 11 bussen från j.fors till gävle med mina underbara malin(ar).
När vi väl började närma oss vårt slutgiltiga mål glömde vi vart vi skulle kliva av så vi missade vår hållplats och började åka åt ett annat håll, lite panikslagna och undrande över vart vi skulle hamna, hoppade vi allafall av på nästa hållplats.
Smarta som vi är tar vi inte vägen tillbaka längs vägen utan tänker att vi ska ta en ginväg genom nåt industriområde.
Så vi följde en väg som vi trodde ledde mot dit vi skulle! Men tusan heller, den ledde bara fram till en gammal soptipp, hade vi varit smarta hade vi då vänt, men eftersom att vi inte är just det, smarta, gick vi genom en skog, utan någon som helst aning om vart vi var eller vart vi skulle, kom vi fram till en järnväg som vi måste ta oss över, vilket såklart inte är så svårt, men det var bara det att på andra sidan var ett stort snårigt dike som vi måste ta oss över innan vi (kanske) kom fram till "land" men vi kastade oss ut över jernvägen och kladdade över massa skrot och skit i diket, och äntligen kom vi fram till vart var ett ställe som vi trodde att vi skulle kunna hitta ifrån!
En liten stunds promenad senare upptäckte vi att vi var instängda på ännu en skrot eller liknande, vi var alltså omringade av stängsel och "område förbjudet" skyltar. Ja, självklart var inte inget annat att fundera på än att börja klättra. Sagt och gjort vi kastade över skor och väskor och började klättra, Mallan först, jag sen också myllan (som för er som är intresserade hade kort klänning ) men vi kom iaf över med lite höjdskräcks rop och trassel. Glada som vi var eftersom vi hade lyckats ta oss igenom en hel djungel, märkte då att vi hamnat på helt fel sida av stan ! Nej nu bara skojar jag. Efter att vi klättrat över det satans stängslet var äventyret över och vi hade 10 minuter på oss att komma fram till målet i tid, svettiga som vi var allihopa vandrade iväg med raksa steg mot rätt håll för första gången för idag.
Vi kom iallafall fram i tid och när vi berättade vår historia såg hon inte allt för imponerad ut (kanske trodde hon oss inte?) Men vi hade iaf vårat möte ca en timme, sen gick vi till Donken och käkade, även "råkade" vi "tappa" lite mat till dom stackars söta små fåglarna som satt bredvid och tittade hungrigt på oss medans vi vräkte i oss, vi hann känna oss lite snälla innan vi kastade oss iväg mot bussen som skulle ta oss in mot centrum, inne på centrum tog vi bussen till valbo där myllan skulle handla ridskor till sin ridlektion idag!
Påväg hem i bilen kom vi på att man måste ta ut busskorten idag! grr. Vi fick ännu en gång stressa mot elkedjan, upp för den branta trappan, och runt och upp, och ut och in genom en massa dörrar, tills vi tillslut hittade tanten och gubben som skulle ge oss våra busskort.. Vi som var lite stressade eftersom att malin skulle hem och byta om innan sin ridlektion blev inte mindre stressade av att dom verkade vara mer intresserade av annat än att fixa våra kort. Efter nåt som kändes som en hel evighet fick vi äntligen våra busskort och kunde ännu en gång springa iväg, runt och upp, in och ut genom en massa dörrar och sedan ner för den branta trappan igen, in i bilen och så var vi påväg igen.

Nu är jag hemma igen och resten av denna dag kommer bestå av stress, panik och plugg. Fucked up. Imorgon kommer att bli en mardröms dag, så jag inte sett fram emot morgondagen...
Menmen, nu ska jag kila och rulla köttbullar tänkte jag säga, eller skriva. Men nästan, jag ska fixa mat, men verkligen inte köttbullar. Byebye.


Fiijah           v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0