Fettisdagen!



Var hälsade ärade elever tänkte jag säga, eller skriva , eller .. ja.
Var hälsade kära läsare! eller, nu låter det typ som en tidning! men...
Var hälsade kära ni som läser min blogg! såja.

Idag är det alltså fettisdagen ;D inte fetTISDAGEN utan FETTISdagen, det är ju lixom torsdag idag hallå.!
jag och mamma bakade semlor igår :) jätte goda, ni som kanske vill ställa er och baka nu eller inatt eller imon eller nåt sånt så kan jag skriva hur ni gör :)
det är väldigt enkelt.
gör en vanlig bulldeg fast skippa kardemumman, sen låter ni degen jäsa i ca en kvart eller mer om ni vill. rulla sen ihop dom till små bollar och lägg dom på en plåt och sen in i ugnen ca 10-20 min beroende på storleken.
när bullarna är klara i ugnen är det bara att tuta och köra, då har du naturligtvis köpt mandelmassa och grädde, mandelmassan skär du bara en skiva och lägger emellan sen en klick grädde, gott, lätt och enkelt, maha.
om man vill kan man också blanda i ordning vaniljvisp och sen blandar det med mandelmassa blir det också en god blandning att ha i semlan ;) (enligt mamma).

ja, det var det då ;) nu ska jag också ta och äta en mumsig semla ;) smaskens!

ha det bra :D

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0