Framtida poet, skulle inte tro det.


Ångest är en känsla.

Jag ligger här, funderar på hur allt ska sluta,
på hur alla ska tänka om mig.
kommer jag vara älskad,
av dem som älskar mig nu?
kommer jag vara någonting värd, efter detta.
kommer jag klara det, kommer jag ej?
en fråga som om och om igen visas i mitt huvud,
som eftertexten i en film.
ingen förstår den smärta och oduglighet jag känner,
i denna situation, den känslan som hela tiden finns där,
för att plåga mig till det allra yttersta, som ett straff för att jag inte gjorde det jag skulle,
på rätt tid, rätt plats.
men om jag får en till chans, om jag skulle klara det som nu,
känns omöjligt, om jag skulle det!
då kommer jag lova, att jag ska göra allt, allt
för att aldrig känna den känsla jag nu känner, igen.
/Sofia


Fiijah           v


Kommentarer
Postat av: MM

Jag kommer alltid att älska dig!

2009-07-20 @ 16:52:44
Postat av: Anna

Tack för att du finns för mig Sofia. Och ångest är hemskt, jag känner den mer för varje dag som går..

2009-07-21 @ 18:12:24
URL: http://modig77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0