Hemma från Pellboda



Hejsan, jag är hemma igen ! en vecka har känts som en evighet nu när ja kommit hem , men när jag var där sa tiden bara swish! Menmen, vi åkte på söndagen jag johan och johans pappa klockan sju-åtta tiden. kom fram till umeå ca. tre och stannade där och käkade :) sen handlade vi lite och åkte vidare, ca en timme till sen var vi framme! kände igen huset direkt när jag såg det eftersom att johan har visat det på bild. mkt fint och det låg fint till men awsome utsikt :) !
direkt när vi kom fram hade bengt ingen nyckel med sig. wee! men så efter en stunds letande hade han en sån tur att han hade en nyckel i bilen, så vi lyckades komma in efter ett tag. sen var det bara städning som stod på listan för fy, damm och döda flugor överallt! blä. damsuga, damma av, torka, vädra, klippa gras osv. men efter att vi var klara" blev det grillning och sen hittade vi ett yatzy-spel som vi spelade som användes som tidsfördriv varje dag resten av veckan :p
Iaf spelade vi lite och sen la vi oss ganska tidigt eftersom att vi åkt bil så länge.

Måndagen började med att jag fick kliva upp tidigt, (iaf om jag får bestämma, hah) och städa. plockade litte med disk och så, och johan och bengt åkte iväg för att handla och lite annat så då fick jag göra mat, köttbullar och makaroner tills dom kom hem :) sen tog vi bilen för att åka runt och kolla på badplatsen och så. sen senare på kvällen kom också angelica, ante och ann-kristin. :)

Kommer inte ihåg vilken dag det var men en dag åkte vi upp till luftas eller va de hette för att äta och spela minigolf jag älsk, ante och angelica. golfen gick inget vidare för mej och angelica men vi kämpade på ändå och alla skrattade så mkt så vi hade kul ändå :p särskilt grabbarna (;
på fredagen "firade" jag och johan 23 månader, eller man kan väl inte säga att vi firade riktigt för vi gjorde inget speciellt, ingen annan som hade koll på att det var så heller så den dagen kändes inte så jättespeciell som den borde göra :p
lördagen, dagen innan vi skulle åka hem var nog den mysigaste dagen :) jag och johan åkte först till havet och satt där på stenarna och myste! hur härligt som helst! men så började johan frysa så vi åkte vidare till bygdsillion eller vade ni hette? och köpte fika där, jättemysigt ställe precis vid vattnet! dyrt fika men gott vare iaf. satt där och myste med fika och fint väder fick vi också. sen spelade vi minigolf också. hah gick som väntat heller inte så bra denna gången för mej. hah men så gav vi upp för det började bli tråkigt eftersom att banorna lutade åt ena hållet så mkt så det var näst intill omöjligt att klara det utan en sjua. men så såg jag en knepig bana som såg lite rolig ut och sa att jag skulle bara prova den, typ den svåraste banan var det och vi tänkte nog båda två att den här var nog den mest omöjliga, utan att sikt sköt jag bollen, snett, och för hårt menmen, kloink sa det också fick jag en hole in one! HAHAHA, vi började skratta. (x skojskojs.
sen åkte vi en sväng och fotade lite :)
sen på söndagen åkte vi hem, klockan tio typ kom vi iväg efter att ha stårr och snackat en halvtimme med mats :p mohah, lång resa men ändå rätt skoj med rätt sällskap :)!

japp, det var lite av vad vi har gjort! tack för att jag fick följa med :D! Puss

Fiijah       v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0