Holmen, skoj trots pissväder



Tjoho, sitter hemma och har tråkigt, och det är första riktiga dagen på sommarlovet och vädret har inte blivit bättre, hur tråkigt som helst och man vill bara lägga sig i sängen som somna om! gäsp hit och gäsp hit. usch. Nej nu får vädret ta och skärpa sig! det är ju bara sommar en gång om året för tusan ! Imon skulle det tydligen bli helt ok väder tydligen men ska man tro på det eller ? nja. svårt att tro..

ett tag sen jag skrev nu så har inte fått med nåt av vad jag gjort på tex. skolavslutningsdagen, kanske kan skriva det nudå när jag inte har nåt annat att göra!
Skolavslutningen började med att klass sp2b samlades i klassrummet för att fika, jag hade inget fika med mej men kollar på dom andra när dom fikade, haha. sen hade vi frågesport om oss i klassen, en fråga handlade om en i klassen som hade skött om en häst för två år sedan och alternativen var jag, annelie eller vickis eller vem den tredje nu var. Annelie tog vi men det var tydligen jag ? hmm. men det är bara det att det är inte alls sant ;) haha. Myllan trodde att någon läst min blogg och trott det eftersom om ni kommer ihåg en historia jag la in om en som skötte en häst. jag skrev inte ens historien :p men missförstånd är väl alla med om hela tiden ;p Efter det stack vi till kyrkan och lyssnade på sång och rektorer, måste bara säga att när Sara (Carlsson) sjöng fick man rysningar över hela kroppen och man vart som förstenad! helt underbart jag trodde nästan jag skulle börja grina, hah. visste vet ajg hon kan sjunga men alltså hjälp! sök Idol för tusan ! :D

Sen gick vi brudar till marangoni för att fika, men ja hadeinga pengar så fikade inte där heller, mina kära vänner erbjöd sig att betala men det kändes inge bra, tack iaf :D
så åkte vi hem på halv ett bussen iaf och väl hemma fick man redan då börja göra sig iordning för ffest hos Elin på kvällen :D där hade vi massa skoj och trevligt, tack för den kvällen allöa brudar som var där, det får vi göra om tycker jag :)<3

Lördagen var det den efterlängtade ffesten som Ida och Jennie skulle ha, vi i Idas lag skulle klä ut oss till pirater :)
kvällen bestid av först god mat, jättegoda hamburgare, eller då fick man äta korv (vilket jag inte gjorde eftersom jag inte tkr om korv, men för den som tkte om korv var den säkert god , haha ;) ) sen åt vi också gulasch (stavning?)soppa som Gunilla gjort, hur god som helst men man var så mätt då så fick inte ner så mkt ;) haha
efter all mat gick vi några till lyckohjulet som dom hade, jag hade inga pengar men kul att kolla på dom andra som spelade, och förlorade ;) haha, fast myllan vann en gång, och händel en, och ante en :p hahah. ja
sen var det dags för tävling!
Lagen bestod av Idas vänner (piraterna) Jennies lag (raggarna) Urbans lag (hårdrockarna) och Gunillas lag (Cowboysarna) första kampen var dragkamp:) den vann vi båda omgångarna lätt! ;) hade ju starka grabbar med.!
sen var det dags för ny lek, då fem i laget skulle ha en påse över huvudet och en skulle dirigera (stavning?) den att springa runt en dunk  som stod längre bort, men den kom vi näst sist på eftersom att raggarna fuskade med att flytta bort vår dunk nån meter längre bort!! annars hade vi vunnit.. fuckyou! hahah, sen blev det dags för ballongleken, alla i lagen skulle vara med och man fick knyta en ballong runt benet och sedan skulle alla springa runt och ha sönder de andra lagens ballonger, det lag som hade sina ballonger kvar vann, den matchen vann vi med ;) men sen blev det sugrörslek, man skulle springa fram med ett sugrör och dricka vatten ur det ur dunken, även där fuskade vinnarna genom att hälla ut sitt vatten, vilket gjorde att vi kom sist på denna gren :/
efter det var det limbo, vilket också var ganska fusk eftersom att ena laget hade med sej en liiten tjej som gick på sga (antog vi för hon var så vig och gjorde volter och grejade) så hon kunde praktiskt taget gå under medans vi andra näsran bröt ryggarna, sen hade raggarna ju Jennie som är mkt liten och vig, vi som hade de längsta i laget lyckades inte lika bra som dom gjorde. så vi slutade tävlingarna på tredje plats, hah, men kul vare iaf och det är huvudsaken:D
Vinnarna vann en kista med sprit, läsk och massa godis.. ;)
senare på kvällen blev det dans, kareoke och ännu mer mat  för dom som lyckats bli hungriga igen , och jag som sa efter maten tidigare att jag inte skulle kunna äta på flera dagar igen var en utav dom ;p hahaha.
Som sagt hade vi massa skoj trots regn och kallt, men med rätt umgänge så kan inget gå fel ;)!

Nu ska jag lägga mej i min säng och kolla på film och njuta av att jag är ledig och ensam hemma !
föresten, en sak som jag inte nämnde, tror jag, att jag lyckats få nackspärr! bläää. vet inte hur men tror att det kan vara för att jag fick sova innerst inatt vilket jag inte tkr om! menmen.. johan hade ju ont i magen så lite snäll ska man vara även om det innebär nackspärr (a)
aja, nuska ja kila då. seya suckers! ;)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0