Internationella kvinnodagen




ja, idag är det internationella kvinnodagen, då är det alltså kvinnornas dag. roligt för oss kvinnor!?
nej. det tycker jag inte, jag tycker det känns lite diskriminerande med en kvinnodag! varför? jo tänk  er själva.
varför ska just vi kvinnor ha en dag för? EN dag ? det måste ju betyda att alla andra dagar är mannens dag då? ja det är så jag tänker och säkert flea som gör det och det är faktiskt riktigt sjukt.
 vi vet ju alla att det är mycket prat om dethär med att kvinnor har lägre lön och sämre jobb osv. vad spelar det då roll med en kvinnodag? den ända dagen vi har, och vi får blommor, vissa av oss, men vad hjälper det all orättvisa mot kvinnor? någonstans blir en kvinna slagen av en man, även på kvinnodagen.
kanske är det någon man som brukar slå sin kvinna fast gör det inte på internationella kvinnodagen , för det är kvinnans dag, men så fort det blir mannens dagar igen så slår han.
det är riktigt sjukt faktiskt ! vad hade männen gjort utan oss kvinnor? utan oss hade det inte funnit någon man! tänk pådet ni! var lite tacksamma iaf!
ja så är det med det.

Igår var vi hemma i jäderfors, jag drog med mej ankie också! yes hade asmysigt.
när jag och ankie kom på bussen var dom nere på plan så vi kollade lite på dom innan vi gick upp. hade lite kul åt en tjrj som vi inte tycker om ! hahahaha. eller omochom. aja, sen gick vi upp och hämtade hunden och gick en sväng. :)
sen in igen och vi spelade lite fia med knuff, vi hittade inte deras stora spel så spelade på ankies pytte som hon hade med sej, vilket inte var så jävla lätt ! haha, men sen när grabbarna kom hem så tog dom fram det som stod precis bredvid oss typ. hah, vi spelade och man blir då bra irreterad på det där spelet! tusan. haha men kul är det ;)
sen när alla höll på att bli tokiga av spelet så gick vi upp och valde en film, eller ankie valde en film som hon trodde skulle vara bra ! det visade sej var en utav dom sämsta filmer jag sett i hela mitt liv,så jävla seg var den och man fattade ingenting, den hade inte alls någon handlig, haha skitfilm! ;) men som sagt så älskar vi dej ändå ankiebejbi!
medans vi kollade på filmen blev det närgpnget i soffan ;);) och det var inte johan och jag som satt där  !hah!
menmen, sen vart det slut på den satans filmen så vi gick upp och la oss. somnade faktiskt fortare än vad jag hade förväntat mej, brukar ju inte gå så bra för mej detdär! sen vaknade vi vid halv åtta ungeför för då skulle dom upp och spela match i hedemora :) då kunde varken jag eller ankie somna om så det var bara att kliva upp de ! jag kröp ner bredvid ankie i sängen och pratade lite, sen när grabbarna åkt så gick vi ner och käkade frukost efter att vi klätt på oss och fixat lite! sen spelade vi självklart fia igen och jag vann båda gångerna! yeah! (vänta... det ringer.... *tillbaka, det var mormor som ringde och frågade vad jag hade för mej ;D jaja, då fortsätter vi!) sen hittade vi nå bilar som dom fått i kalle anka så vi körde lite med ! hahaha ;) najs d.
sen kom rune och hämtade oss så nu är jag hemma ;) kom nyss hem typ. en 45 minuter sen kanske :D
idag har jag ingen aning om vad jag ska hitta på! är trött och förkyld igen så det blir väl bara ta det lugnt, göra lite läxa och kolla på en film kanske :D skulle behöva och vilja gymma men nu när jag blev så förkyld så känns det inte lika kul längre! menmen, får krya på mej några dagar först sen drar jag med malin ;) yepyep!

ja nu har jag inget mer att skriva om tror ja, inte än iaf . om det skulle hända något intressant senare på dagen så hör jag av mej ;) ha en bra internationell(dumma)kvinnodag! hoppas att ni har det bra även fast det är en lite dum dag! hade bra!
hejsvejs
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0