It´s more in life than what you just can see



Hej.                    Med tanke på allt som händer här omkring just nu börjar man ju fundera mycket, jag känner inte patrik eller micke som kört ihjäl sig men jag känner många som gjorde det, mamma tex och älskade carro, man påverkas ju. Och sen är det så nära och ja usch.. Man börjar ju fundera på vad livet egentligen går ut på, man föds sen är det ju meningen att man ska dö någongång också. varför ? jag fattar lixom inte det måste ju finnas någon mening med livet som får oss att förstå. visst har jag läst naturkunskap och naturens gång, man föds och dör för att lämna plats, men det kan inte vara bara så? det måste finnas mer. det måste det, det måste finnas en mening, annars känns allt så meningslöst.
man föds, går i skolan och ska vara så bra som möjligt, skaffa ett jobb bli kär, gifta sig skaffa barn, bli gammal , då i pension, ha problem, dö. jaha? Skulle det då inte vara bättre om man hade en teori om att alla hade en uppgist i livet, det gäller bara att hitta på vad det är man sj är ämnad till att göra, alla har ju olika intressen och kunskapen eller hur, så något sånt skulle det ju vara, det skulle ge oss som läser i skolan mer hopp om framtiden, nu vet vi bara att vi måste lyckas så bra som möjligt och sen dö. okej livet är tufft, svårt och jobbigt, men lite hjälp kan man ju få, om man tror att det finns en mening i lovet och att man är menad att göra någonting skulle man lyckas bättre tror jag än som det är nu. det blir tuffare och tuffare för varje år också, man ska också se ut på ett visst sätt, ja det vet väl alla hur det ska vara sj så det behöver jag inte ens ta upp. nejmen det är hemskt mycket nu och usch..

aja mindre hemskt och ledsamt då!
igår var vi hemma hos myllan på hennes 18 års fest :D najsnajs! hade hur kul som helst preces som vi trott det skulle bli!   våran lilla hemlighet var ett uppträdande, en dans. It´s OK to be gay ;) var nervös först men vi hade askul hahaha, massa dans och sång blev det, prat och mys :D johan somnade inte ens så kul hade han , hahhaah ;)
skickade ett sms till pappa också, när vi skulle gå och lägga oss, då var väl klockan  (vänta ska kolla) ja ca tio över tre, Godmorgon, hahaha jag tyckte det var kul att skriva godmorgon när ja skulle sova (a) snart kommer han hem också, eller snart och snart den 21 maj kommer han hem i en vecka. samma dag som han fyller år :p då har han handlat en massa massa grejer till oss ! yeyy, fast jag saknar ju papi också såklart och inte bara grejerna ;) sak baka en hejdundrandes god tårta tills han kommer hem och riktigt svensk mat. köttbullar eller grillat, haha. nejmen han verkar ha det bra där borta i Kina iaf :)

imon äre skola, taggar inte! inte inte inte. känner mej redan stressad till tusen ! uuuuuuusch! jag vill inte ! vill vill vilol inte:S  är fan rädd att gå till skolan för jag kan ingenting, dumma mej. lär dej nåt för fan..
haha, nejdå så illa är det inte men just nu känns det som så. menmen, ska plugga lite nu har spanska prov imon så ska fixa lit sånt nu :)  snart kommer mamma gustav och johan hem också. dom åkte till fäbon och grillade korv, sen var väl gunilla och adam och victor med också :) mys men jag hade så ont i magen och massa plugg s det blidde hemma för mej. skönt att vara ensam lite ibland! ta det lugnt, även fast det inte riktigt är vad jag gör med tanke på allt dumma plugg. menmen :) det är väl som det är :)

hadet bra ! <3

Kommentarer
Postat av: frida

ja verkligen. det känns alldeles för hemskt... samma årgång som oss ju! :(

2009-05-04 @ 22:04:18
URL: http://fridasklotter.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaa uscha. Det var verkligen hemskt att höra om dessa pojkar. Dem har ju knappt hunnit leva:(

Och du kommer klara av detta konstiga (:P) gymnasium. Och du kan mycket mer än vad du tror!! <3

2009-05-05 @ 11:43:02
URL: http://modig77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0