Friiiiiidag!



Hej.                Sitter i skolan nu som jag typ alltid gör, men det kanske är eftersom att jag går i skolan varje dag så det är inte så konstigt nu när ja tänker efter då !
Hade två stycken engelska B, Nationella prov i morse, assegt och svårt var det !
Men sen blev man på gott humör igen när jag öppnade mejlen och hade fått ett av ankieebejbi :D hon hade det bra i Finland  bland mumintrollen så det var ju bra !  :) Nu sitter jag och malin och väntar på naturkunskapen, börjar om typ en timme, seeegt! har väntat hela dagen, sen engelskan slutade. fan..

Ikväll blir det nog kubb i j.fors iaf :) skojskoj! känns som man behöver ha lite kul efter denna stressveckan.(inte för att den har varit mer stress en vanligt, stressar ju mig igenom varenda eviga jävla dag här!)
Sen blir det ju sthlm imon men älskipälski :D massa skoj kommer det att bli och jag har längtat hela veckan ! :D
eller vecka och vecka. iaf halva veckan eftersom att det var då som vi kom på det (a) hihi.
Nej ucsh, nu fick jag ont i rumpan! har sittit på samma dumma stol några timmar nu! fyans.
nja, kanske ska ta och leta på en spökhistoria eller en bild eller nåt så att dagens bloggande kanske blir lite intressant ! :) länge sen nu ju :) ska kolla nu....

Skulle ni vilja bo här ? ;)

Torpa Stenhus Långt bak i tiden bodde en riddare med sina två döttrar i det enormt vackra huset. En av dem hade varit på besök hos sin man i Danmark. När hon äntligen kom tillbaka fick pappan reda på att pesten härjade i Danmark. Han trodde då att hon blivit smittad och bestämde sig då för att mura in henne i ett litet rum på övervåningen så han möblerade rummet och bad dottern att gå och lägga sig i sitt nya rum. Sent på natten kom en murare upp och murade in dottern i rummet. På morgonen märkte dottern detta och blev då så rädd och hon skrek och skrek. Fadern som var en hård man lät dottern sitta kvar i rummet och efter 3 dagar hade hon slutat skrika. Pappan målade då över väggen och lät kroppen ligga kvar. Än idag ser man en injutning i väggen efter rummet. Det är många som har försökt att ta bort men då har dött. En man blev nerknuffad från trappan och bröt nacken efter ett försök att bryta upp rummet.


följande saker hände för ca 2 år sen i ett stall där jag brukade sköta en häst om kvällarna.

Ibland när man skulle ta in hästarna från hagen för kvällen så kunde dom tvärstanna alldeles vid dörrkarmen till stallet och gnäggandes flacka runt med blicken, försökte man ens få dom att ta ett steg till så ställde dom sig på bakbenen.
Och en dag när jag och min vän satt och käkade i fikarummet innan det var dags att ta in hästarna, så hörde vi att de börja klampa från hö-loftet som låg ovanför och nån pratade däruppifrån, stallet ligger lite avsides från all bostad och vi hade inte sett nån där uppe när vi var där tidigare under kvällen. så vi tänkte inte mer på det, men efter ett tag kunde man höra hur frigolitskivan som låg för luckan intill stegen upp dit flyttades och då var man redan halvt om halvt i öpplösningstillstånd så vi stängde dörren och satte en 10 kg vattenspann för dörren och höll emot för allt vad vi var värda.
efter ett tag börja det banka på dörren och dörrhantaget som min vän står och håller upp åker ner med en sjuhelvetes fart för att sen bara åka upp och allt blir tyst igen. vi väntade ett tag och gick sen ut ur stallet för att ringa till en av dom andra skötarna, när hon kommer har hon tagit med sig sin farsa och sin storebror som söker igenom stallet utan att hitta något/någon.
men däremot hade det kommit en massa djupa märken på dörren till fikarummet som inte varit där tidigare.

Efter den händelsen sattes det upp videokamera inne i stallgången och den sattes längst in i stallet mittemot strömbrytaren.
Några dagar senare så kommer en tjej som sköter 2 av stallets 4 hästar och
säger att en av hästarna jag tog hand om dött under natten.
när dom sen på kvällen såg på bandet från filmkameran kunde man se hör hästens box-dörr (en blandning av trä och stål med 3 haspar) far upp och hästen faller ut ur boxen. när veterinären tittat på hästen tidigar under dagen så hade han dragit slutsatsen av att hästen hade dött av ett cirka 2mm hål i huvudet, men med tanke på allt blod i boxen så hade hästen legat ner när den börjat blöda och sen försökt ta sig upp med stöd av väggen och så vitt jag vet så ska det inte ligga något som kan skada en häst så mycket mitt i en box.

Har även kunnat se på film att lyset helt plösligt släcks (fast ingen gått in genom dörren som är alldeles vid strömbrytaren) och en av hästarna börjat gå oroligt runt i sin box och stegrat sig mott boxdörren, när skötaren till den hästen kom dit morgonen därpå hade hästen haft en lång reva över magen.

En annan gång när jag var uppe på höloftet för att kasta ner hö så blev de plösligt svinkallt däruppe (sommartid) och jag beslöt mig för att gå ner, när jag kommit så långt som till trappan ser jag något grått ca 1/2 m högt komma mot mig och en sen en kraftig vindstöt. ett tag senare vaknar jag av att en skötares pappa står ovanför mig, ja hade tydligen fallit ner från trappan, som tur var hade jag hunnit kasta ner tillräckligt mkt hö för att inte göra illa mig.

Slutade vara i stallet för ca 1 och 1/2 år sen, men när jag och min pojkvän gått dit en kväll på senare tid har man kunnat se något vitt fara omkring därinne i stallgången.

efter allt som hänt så har vi lyckats få reda på följande:
Det som är ett stall nu har tidigare varit ett vanligt hus, och farbrorn som bodde där då med sin schäfer hotades att bli av med marken p.g.a att han inte hade haft råd att betala klart det. så gubben hade hängt både sig själv och sin schäfer i duschen som är alldeles vi trappan till höloftet.
Nu ska stallet rivas eftersom att det är så gammalt och flyttas 250m längre bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0