Tårta hit och tårta dit..



Hej.            Vår tripp till sthlm blev minst sagt lyckad ! Hade ju bästa sällskapet och vädret var perfekt!
Inte helt överdrivet med folk men ändå blev jag fullt irreterad på sega människor som blockerade vägen. HAH
Dagen började med att vi fick skjuts av Jari till rese där bussen skulle gå ifrån klockan åtta. Vi satte oss såklart längst bak i bussen för där är det bäst att sitta ;) men så kom det en massa tanter senare så vi fick byta plats till en längre fram, sega.
Jävla tanter pratade som bara fan! trodde seriöst löständerna skulle trilla ur munnen på dom! PRAAT SKRATT SKRIIK! och ingen hänsyn hade dom heller, blev så jävla arg. (dom sa en sak som jag nog inte tänker nämna här, hemskt.)
Han som körde bussen körde sakta som fan ! sega gubbe.
Väl framme i huvudstaden skulle vi leta på vetekatten som vi skulle ta en fika på, vi tog en varsinn nybakad jättebulle med massa socker på och en kopp varm chocklad med grädde och chokladbitar på toppen, mmm! underbart!
Tog en jävla tid innnan vi kunde hitta någonstans att sitta men det vare värt ! ;)
Efter fikat skulle vi starta shoppingen ! gick runt ett tag och kollade och kom ut med en varsin kasse från några affärer, och Malin provade dom finaste klänningarna och såg ut som en prinsessa! minst sagt!.
Efter några timmar av shopping och letande efter Butteriks hittade vi den dumma affären iaf, hade frågat en tant innan som hade en kasse därifrån vart det låg men hon pekade åt fel håll... hmpf! Vi gick och letade åt det hållet hon sa att det låg men det låg åt andra hållet . dumtant.
Men vi kom fram, och hittade lite roliga saker minsann ! yey. Sen var vi båda mycket hungriga så vi gick upp till kungshallen och käkade, jag tog lammfilé med potatis och en massa sås, malin tog kycklingspett med pommes och ännu mer sås! Hur gott som helst var det. sen efter maten hade vi inte så lång tid på oss så vi sprang ner till butikerna igen för jag måste ju köpa presenter åt våra kära tvillingar som fyllde år dagen efter :) 
Efter att jag köpt klart det jag skulle provade malin en helt underbart fin klänning som passade henne som handsken, eller nåt.. Hur fin som helst! och när hon skulle betala så sa gubben att den inte alls kostade 199 kr som det stod att den gjorde, utan att den kostade 299 kr. Det var alltså just precis den klänningen som malin ville ha som kostade 299 och alla andra exakt lika dana klänningar 199.? Vafan, Vi blev så sur så malin köpte den inte. Men du skulle ha köpt den ändå malin!!!!!!!! Fast jag håller med, jävla gubbe !

Det blev ingen klänning iaf utan vi fick börja gå mot bussen, men det var bara det att. vart låg stationen !? åt vilket håll? ja vi klampade på åt ett håll iaf för öven om vi är kvinnor båda två tänkte vi inte frga, stannde på pressbyrån iaf för att köpa godis, kom på en rolig sak att vi skulle prata engelska när vi handlade, hihi tänkte vi och ställde oss för att betala, - hello sa malin. - Tja säger den dumma killen i kassan, vi börjar mumla lite på engelska till varandra för att han ska uppfatta att vi pratar engelska och inte något annat språk! Varsegod säger han när han ger henne pengarna, THANK YOU. Varsegod! samma visa när jag ska betala. antingen kunde han verkligen inte engelska eller så var han bara allmänt dum! Jag menar, kan man inte engelska när man jobbar i sthlm, får man det inte lite svårt då? jaja..

Efter vår språkkick försökte vi hitta till stationen igen , hamnade på ett ställe som vi trodde var stationen men upptäckte att så var det inte alls. blev lite stressade så började gå åt ett annat håll och hade nästan gett upp när vi insåg att vi var på fel sida av stationen , eller vi hade gått runt stationen flera varv. lyckat. maha!  väl på stationen hade vi en halvtimme kvar innan bussen skulle gå, så jag gick på toa och sen fick vi syn på en fotoautomat ;) yee. så vi skulle ju självklart knäppa kort! det kostade 70 spänn men de vare värt för fan va vi skrattade och va folk kollade. den var så jävla trång så vi fick knappt plats. fyra kort med fina malin och.. eh ja mej fick vi med oss iaf :) sen gick vi på bussen och satte oss längst bak! och den här gången fick vi sitta där också ;)!
bussresan hem blev det massa kortknäppning och massa mer skratt, hur kul som helst. fast det var bara det att vi tror att chauffören somnade lite ibland för han körde ut i dom här som låter på sidorna typ fem ggr. lite rädd haha. Sen hade vi två tanter framför oss som hade dragit ner sina säten så vi fick inte plats med benen, asont gjorde det! dumma dumma tanter.. sen hade vi lite småfjortisar som satt snett framför och sminkade sej , haha !
Men en mycket rolig resa måste jag säga ! :D Tack malin för det ! älskar dej<3

Söndag.
HURRA HURRA HURRA!
Idag fyllde Johan, Andreas och Caroline 18 år :)
Vaknade av att johans mamma satt i ett band som dom sjäng typ, godmorgon johan , hahaha. skrattade lite medans ante skrek STÄNG AV !!!! sen gick vi upp och dom fick lite presenter. Johan fick ett par kalsonger av mej, en iphone (som han får senare) ochen annan sak ;) maha. Och ante fick BB kalsonger och så fick han vinna över mej i kubb. haha.
Sen kom anna och johans mormor och morfar och några för att fika :) Dom fick fina presenter och ett varsitt linne och tusan så jag skrattade. Sen skulle jag pka ham till carro och fira henne :) och¨då skulle johan promt med, haha.
fikade igen så det blev tre bitar tårta på samma dag. ahh! ont i magen .  men gött ;)
på kvällen var vi hemma och myste lite :) Grattis på er!

Måndag
Skolan igen , hade massa tråkigt och mådde illa på slutet och om inte malin hade varit där och varit så söt så hade jag åkt hem ! men för hennes skull stannade jag kvar och sen när vi äntligen slutade gick vi till lidl för hon skulle köpa nudlar och så köpte vi en chokladbit att dela på :D skönt att ha någon som är lika tokig i choklad som jag ! <3
när jag kom hem tog ja det lugnt och sen skulle vi ner till farfar för idag var det hans tur att fylla år ;) 69 år fyllde han så nästa år hoppas vi på resa! Gud va sugen jag är på att resa nu! vill vill vill!
aja, käkade pizza där nere och sen tårta, haha ännu mer tårta. Tårta hit och tårta dit ! ojoj.
och den 21 fyller ju daddi år också så då blir det ännu mer tårta ! och samma dag kommer han hem från kina :D:D så det blir nog mest vi som frår presenter., hahahah !
:)

ja, nu sitter jag i skolan och trökar har inte börjat än utan har håltimme . hah, jippie! Onsdag är det idag, tisdaen hände inget intressant annat än att vi hade matte nationella B kursen fyra timmar, fuuuck! fast man fick tack och gå när man ville sp jag satt i nästan en och en halv timme ! :) bra gjort men provet sög och jag har IG på det med . menmen,
aja, nu ska jag kila och göra nåt annat! Kom ihåg att på fredag har jag namnsdag! ;D

seya <3

Kommentarer
Postat av: Em

Hej hej! Är du intresserad av smycken? Jag designar nämligen egna och lägger med jämna mellanrum upp dessa, som jag även säljer, på bloggen. Kika gärna in om du vill :)

Kram ,Em

2009-05-13 @ 19:30:09
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: DINA

Jättefin bild du har som profilbild :) PUSS /miss d.

2009-05-14 @ 12:21:46
URL: http://missdina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0