Dagens glädjehöjare.



Alla älskar vi choklad, iallafall alla vi normala. Är man kvinna är man även automatiskt galen i choklad, jag vet iallafall att jag är det. Jag och min underbara vän Malin är nog dom som älskar choklad mest skulle jag tro ;)
Men då tänker du, antagligen som alla andra också gör att man ska inte äta choklad för det är onyttigt, och man blir tjock. Här får ni några punkter som kommer få dig att känna dig lite bättre till mods, jag vet att det funkade för mig iaf ;) Här har ni kära ni! :

  • Choklad innehåller koffein, theobromin och fenyletylamin som gör dig pigg, glad och kåt.
  • Choklad innehåller kakaosmör som sänker kolesterolhalten.
  • Choklad har en hög fenolhalt. Detta motverkar hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Choklad innehåller tanniner som motverkar karies.
  • Jag funderar på att köpa en Chokladfontän tills jag fyller år! Fatta va coolt att ha en fontän med massa choklad och sen jordgubbar att doppa! mums! Alla skulle älska det. Tänk er själva bara ! Choklasfontän, mmmmn.
    Ja, ska fundera på det, om ni skulle inspireras och köpa en chokladfontän, snälla ni. Bjud hem mig ;)

    Källa: Coolstuff.se

    Nu ska jag packa ihop grejer sen blir de jäderfors! seeeeeeya babes.
    Fiijah            v


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0