När är man egentligen vuxen?



Hey! Sitter just nu och lyssnar på musik som jag lyssnade på för en hel massa år sedan, sådana låtar ni vet som får en att tänka på tiderna man hade när man var yngre.. Nostlagi kallas det visst, den känslan jag känner justnu. När man var i den åldern där man hade dåligt självförstroende, och hade alldeles för bråttom med allt som har med kärlek, sex och livet över huvud taget att göra. Så var det i alla fall för mig och vad jag vet också för mpnga andra! Saknar faktiskt dom tiderna, verkligen. Inte den dåliga självförtroende delen såklart, den har jag lyckats bygga upp till en helt okej nivå och den ska inte minska tycker jag.
Man tyckte att man hade problem när man var yngre, om man bara visste hur framtiden skulle se ut med alla dess förhinder och svåra val.
Om man bara vetat att allt skulle bli så mycket svårare för varje år hade man nog varit lyckligare och tagit vara på den tiden mer än man gjorde, inte klaga, bara njuta!
När man är i denna ålder, runt 18, då ska man vara vuxen. Man kallas vuxen och man är myndig.
Men hur vet man att man är vuxen? Det kan ju inte vara bara åldern som beslutar det? Eller? Isåfall, om det är åldern som bestämmer att man är vuxen, så är det kört för min del. Jag vill inte vara vuxen än, jag vill vara barn som kan göra vad jag vill utan att det ses som barnsligt eller att någon ska tycka att jag borde veta bättre. Arbetsförmedlingen, högskola, framtiden.. Alldeles för tidigt. Jag kommer nog aldrig bli vuxen. Inte på insidan iallafall. Envis, nogrann och självständig som en vuxen kanske men inte kommer jag bli en tråkig mamma som sitter inne och gör tråkiga saker som jag inte ens förstår mig på. Nåja, det vet jag ju inte nu, jag är ju trots allt bara 18 ;)

Så när är man egentligen vuxen? Jag tror att det beror helt på personen. 18, 25, 30 eller 40 år spelar ingen roll. Man växer upp när man vill! När man känner att man är redo, det ska inte finnas en viss ålder där man tvingas att förändra livet så drastiskt som det ser ut nu, för det är faktiskt så det är. Fyller man 18 tar man studenten, sen är allt upp till dig! Du ska ha jobb, tjäna pengar, leva, vara ansvarsfull, kunna en massa konstiga ekonomiord, veta vilket parti du ska rösta på och såååå mkt mer. Så vi säger att just nu får man växa upp när man vill. Ha inte bråttom med livet och stressa inte så ska vi nog klara oss!

Hoppas alla får en bra natt! Skriver mer imorgon :) Sleep tigth darlings!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0