my freaking christmas


Hohoho! Som tomton tydligen brukar säga. Har alla haft en bra Jul? Min har varit helt okej. Dendär julkänslan hann väl aldrig komma men det gick väl ändå.

började med att kliva upp ganska tidigt för att göra mig iordning innan vi åkte till farmor. Innan vi åkte öppnade vi lite klappar (var i jäderfors) fick massa fina julklappar och jag kan lova att jag var glad över dem! Fick presentkort, fotopapper, en utekväll, keyboard(!!!) och lite mer skoj. Sen hämtade mamma, pappa och bror mig där och vi åkte till sandviken. Käkade god julfrukost där och pratade lite om saker som hänt under året innan vi öppnade lita klappar även där och fikade. Fick två snygga glas som jag samlar på, strumpor och pengar, nice!

Efter farmor åkte vi hem till mormor, där alla andra hade samlats redan, då var det dags för the original julbord om man säger så, hela köket fullt i en massa mat så det var bara att börja plocka, åt så man minst sagt mådde illa, men ändå åt man bara mer, mer och mer.. Hur fan det nu går till? Sen när alla satt och typ storknade var det Kalle ofc som alla kollade på, ett måste. Sen var det dags för fika och klappöppning! Jag kan säga att alla åt fika som galningar trots att alla redan var så jävla proppade, men gott som bara den vare med mormors hemmabakade kakor i lass och massa bullar. Usch, så gott haha.
Sen öppnade vi klappar iaf, jag fick då - massa trosor, strumpor, underställ, ett roligt spel, pengar, och helt plötsligt får jag upp en osthyvel? "eeh, jag har fått fel julklapp" sa jag till mamma, men så var det inte alls det utan jag och Johan skulle ha den när vi flyttade, haha. Fick även en potatisskalare och en visp också. Ja okej det kan ju faktiskt vara bra att ha men blev lite paff, för vart på min önskelista mellan ferrari och lamboghini stod det?? ;)

Sen kan man ju tro att julaftonen var över men de var den ju inte då. Nu när alla öppnat var det dags för spriit (inte för mig då eller de minderåriga eftersom att jag körde) och sen var det dags för hemmagjord gröt. Gillar inte gröt egentligen men det är ju jul och det är mormors hemmagjorda som jag förövrigt hjälpte till med så, :)
Sen var det massa godis som hamnade på bordet helt plötsligt, och med massa menar jag massa. Chokladaskar i mängder och en hel massa skålar. Gosh..

Sen åkte jag till jäderfors. Där åkte vi lite skoter, asskoj! och sen gick vi in och spelade fylletornet, ett spel som Johan fick av mig, hha kommer bli asskoj att spela det på förfesterna framöver! (Y)

Av mig fick Johan Gilette rakhyvel, rakblad tillden som är dyrare än hyveln, spelet, mössa, keps, ralph lauren parfym. :)

Och vet ni en dum sak? Jag har typ inga kort :( Inga på mig iaf. jag som ansträngt mig så mkt med kläder och allt också är det inte en liten tomte som vill föreviga det! Nehe, här får man för att man försöker alltså ;) haha .
aja. ska nog kanske ut imonkväll så det löser sig väl då kanske :) Kameran i högsta hugg! Ger den till Anna, hon knäpper nog lite på mig också ;)

Men nu ska jag fortsätta spela piano, jag är verkligen en naturbegåvning alltså ;) mohahaha!

God fortsättning!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0