Att vara arbetslös..



Skoltrött är nästan alla när studenten börjar närma sig, jag var skoltrött innan jag ens började gymnasiet.
Man tröttnar på att kliva upp tidigt, plugga saker som känns helt onödiga, sen komma hem och inte ha någon fritid för att du har skolan med dig hem. Sen får du IG på provet och då blir det bara värre. Alla är vi olika, och även dem som får MVG på alla prov blir skoltrötta, för det är inte själva resultaten och hur man är som person som är det jobbiga, det är den där funderingen på vad du vill bli och vad du vill göra som gnager i huvudet hela tiden. Kanske vet du precis vad du vill bli eller så har du ingen aning. Men, ändå får du välja det innan du ens fyllt 18.

Jag fyller snart 19 och har ingen aning vad jag vill bli eller göra. Jag valde en gymnasielinje som alla mina vänner valde, för jag visste ju ingenting då heller vad jag ville. Det visade sig att den linjen verkligen inte var nåt för mig. Jag hamnade efter och blev bara mer och mer skoltrött. Tillslut kom det till en tid då allt bara föll. Det var kört och jag kunde lika gärna skita i det. Så kände jag, jag hade ingen drivkraft att plugga eller ens vara i skolan alls. Min gymnasieutbildning är helt förstörd bara pågrund av att jag fick välja för tidigt. Och under hela gymnasietiden trodde jag att det var mitt fel, att jag var dum i huvudet och det var därför allt gick fel, tyvärr tror jag det fortfarande trots att jag någonstans där inne vet att det inte är sant. För hade jag fått lite tid hade jag vetat att jag velat gå Medialinjen. Det hade passat mig och jag hade mått så mycket bättre..

Jag klarade mig iallafall med nöd och näppe och fick ta studenten med mina vänner, allt jag önskade mig då.
Sommaren gick och passerade. Jag var nu räknad som vuxen, och arbetslös.

Jag? Vuxen. Jag vet inte om jag någonson kommer kunna kalla mig vuxen. Det kommer isåfall vara pågrund av min ålder men ingenting annat. Men den stora frågan är, vad händer nu?

Vad händer nu? Jag är arbetslös, har ingen som helst inkomst då arbetsförmedlingen inte hjälper till alls och har krånglat till det så hemskt att jag inte ens får A-kassa, jag lever alltså på en inkomst på 0:- i månaden. hur klarar man sig då? Det är en jävligt bra fråga.. Det har nu kommit till en tid då jag är så trött på att bara sitta hemma! Jag vill bara skrika att jag vill inte, vill inte sitta hemma, dag efter dag ensam och inte göra någonting alls. Det finns ingen annan att hitta på nåt med för det är ingen som kan vill eller har tid. Jag har inga pengar. Ingenting.
Mitt liv är händelselöst och tråkigt och nu försöker jag skriva en intressant blogg. haha, skrattretande..

Jag har så mycket att vara tacksam för men just nu har jag också mycket att vara ledsen och arg för. Varje dag rinner tiden bort. Tiden som man ska ta vara på och skapa minnen och ha roligt. Men om man inte vet hur man ska ta vara på tiden då? Hur gör man då?

Hoppas det inte bara är jag som känner så!?







Love Fiijah               v


Kommentarer
Postat av: Sophia

Uuh, I know the feeling! Musikal hade varit något det. Inte jävla sam.. För vad blev jag? Dummare?! Antagligen. Hur ska man veta vad man vill bli och vad man vill göra när man är 15? Jag är 19, och jag vill fortfarande bli allt på en gång.. Det är inte lätt, men du är iallafall inte ensam om att vara förvirrad och uttråkad. Det kan jag lova att iallafall 70% av alla nybakade studenter är :) De andra 30% består av 20% som tror de vet vad de vill, 5% som är helt stupsäkra och 5% som är ännumer vilsen. Så det är ingen fara, ta det lugnt =)

2010-11-16 @ 20:33:47
URL: http://sophiahokdahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godkväll. Otur att du valde sam då.=( Du skulle ha flyttat till Media. elr fick du inte det? Hmm... Synd var det iallafall. Jag som nu går IV och praktiserar 2 dagar i veckan är så jävla trött på skolan så det inte är sant... Vet inte hur jag ska klara mej i 3 år efter detta år på gymnasiet.=( Det finns nog ingen som kan det svara på den frågan. Funderar på att hoppa av. men jag har ingen lusst att förlora nårga vänner så jag försöker kämpa så gott jag kan iallafall. Du har iallafall chans att bli något nu. Kanske inte det bästa. men du är ju tvungen att ha ett jobb. eftersom arbetsförmedlingen inte vill hjälpa dig och det är synd. Hoppas du hittar något jobb. Kramiz amanda

2010-11-16 @ 21:14:47
URL: http://marsvinsmandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0