Sometimes Im not that stupid



Angående skolinlägget har jag fått många kommentarer om det. Jag är verkligen inte ensam att känslan och det visste jag ju såklart innan! Men jag får känslan av att det är så många fler som har det jobbigt i skolan än dem som har det lättare. Varför ska det vara så och varför verkar politikerna och tex. skolledningen tro på att det alltid beror på att man är dum eller oengagerad? Har dom aldrig varit unga eller kan man ju undra då.!?

I en människas liv händer så mycket. Speciellt som ungdom. Detta är vad jag tror iallafall, jag går inte efter någon statistik eller teori men jag vet hur det är för mig och för så många andra så helt fel ute kan jag ju inte vara? Jag tror att betygen blir sämre nu för att i dagens läge har man så mycket press på sig. De flesta ger upp efter för mycket press, kanske ger man upp bara ett tag, men det är ändå för sent, för hamnar man efter har man nästan ingen chans att ta sig tillbaka. Då känns det som sagt hopplöst också är det kört.

Men det finns saker som kan rädda en. Jag vet vad som räddade mig. Och det är Anna. Hade inte jag haft Anna som vetat precis vad jag gick igenom och som jag kunde berätta om allt för, tillochmed alla IG och möten med rektorn. Det kändes pinsamt att säga till alla andra att jag inte orkat eller hunnit plugga till provet, eller att jag sa att jag var sjuk för att jag inte vågade göre presentationen inför klassen. Men efter att jag pratat med Anna kändes det slltid bättre och hade jag inte haft henne hade jag hoppat av! Och troligtvis hade hon också gjort det..

Men fy vad jag hade ångrat mig om jag hoppat av! Det hade jag verkligen. Jag är så glad att jag bet ihop, gjorde så gott jag kunde på slutet tog studenten med alla vänner!
jag har fortfarande mycket jobb kvar innan allt är klart, men ändå är jag fri och kan börja leva och forma mitt liv nu tack vare de där sista krafterna.

Så jag säger bara det till er andra som känner att det kanske varit lättare att hoppa av, snälla kämpa! Det kommer vara värt det! Och prata om det. du är inte ensam!

Och vad det gäller arbetsförmedlingen! Screw them, jag fixade det sj. Börjar jobba i Kungsberg om en månad! Så kämpar man på lite så fixar det sig oftast!


I feel crazy today..just like every other day;)

(Sometimes Im not as stupid as I look!)                  ;)


Love Fiijah                     v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0