you can always help



Happ, nu är klockan såhär mycket igen! Typiskt. Men kan fan inte sluta tänka. Denna gången inte hur meningslöst allt känns eller nåt sånt utan på djur. Det bästa jag vet är djur! I de flesta former, minns att när jag var liten sa jag att jag älskade alla djur utan apor och grisar, men jag tycker om dom med, det sa jag bara för att det lät fult ;) När jag är ledsen och nere hör jag bara av mig till Anna och kommer hem till henne, dunsar ner på golvet också kommer alla hennes underbara hundar och pussar och leka, och är verkligen glada över att se en! Eller om man ser en liten kattunge som är sådär otroligt söt så man inte kan förklara utan man börjar gråta istället för man hittar inga ord! Ja, jag älskar verkligen djur.

Men sen finns det en annan sida av den saken också.. Det värsta som finns är djurplågeri, djur som svälter, fryser eller blir lämnade ensam någonstans. När man läser i tidningen att en liten hundvalp som ville fram och hälsa blev ihälsparkad för att mannen inte var på humör. Att en liten kattunge blev lämnad i sommarstugan för att man tröttnade. Nej jag gråter nästan av bara tanken! Enda sen jag var liten har jag viljat hjälpa djur som blivit utsatt på något sånt vis. Så en sak har jag bestämt mig för! När jag i framtiden tjänat ihop pengar så att jag kan leva i en fin villa på landet, med lada, milslånga ängar och stora skogar. Då ska jag starta ett hem för djur.
Jag förstår att det inte kommer vara bara att rädda en liten katt som fryser eller en som inte ätit på flera dagar och sedan bli vän med den och se hur glad den blir, självklart kommer det också vara mycket hemskheter. Det förstår jag. Men trots det vet jag att det kommer vara värt det. Det måste det bara.

Sen vill jag att Sverige ska ha djurpolis. Varför vi inte har det kan jag inte förstå! Är det pengar det handlar om så betalar jag mer än gärna skatt för att någon ska hjälpa djuren, för jag tycker inte att vägarbete som inte blir av och skolbyggen som sedan blir rivna året efter känns som att det är välförtjänta pengar! Det finns så mycker mer att ge, så djurpoliser tycker jag verkligen att man skulle ha i detta land, och jag skulle gärna vilja ta tag i det. Kanske någon dag!

Ni vet sånna burkar man kan stoppa pengar i vid buktiker, jag letar alltid efter Gefle katthems burk och stoppar i alla pengar jag har löst i! Jag är så glad och tacksam över att dom finns där och hjälper till. Hoppas detta blir större i framtiden. För djuren är våra bästa vänner.


(Foto: Linda Carlgren, lånad från Google)

Så ja, jag har nu kommit på att jag visst har höga drömmar, riktigt höga faktiskt. Här är min lista:

Starta eget bilmärke som är större än Ferrari.
Starta eget hem för hemlösa djur.
Bli sångerska.
Bli skådespelerska.
Bli snygg.

Alltid något ;) Men nu ska jag sova ! Måste. Sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: MM

Snygg är du redan! <3

2011-01-28 @ 17:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0